De zeven belangrijkste redenen

In het afgelopen decennia heeft Social Media het wereldwijde internet volledig veranderd. Met deze mondiale digitale transitie heeft ook de wereld van marketing een nieuw gezicht gekregen:

Het commercieel inzetten van Social Media als marketingtool is voor elke ondernemer sterk aan te raden. Met een sterke Social Mediastrategie zal uw bedrijf, zelfs mogelijk zonder ervoor te betalen, het beste uit het nummer #1 meest gebruikte communicatiekanaal ter wereld halen. De betaalde, maar ook de gratis mogelijkheden en kansen van het digitale communicatiemiddel zijn haast onbegrensd. Er zijn vele verschillende redenen waarom ondernemers bewust hun Social Mediakanalen op strategische wijze inzetten in hun marketingbeleid. Dit zijn de zeven belangrijkste:

1. Ten eerste laat Social Media uw merk efficiënt zien aan de (potentiële) klant. Deze blootstelling wordt ook wel Brand Exposure genoemd. Social media biedt het perfecte marketingkanaal voor het creëren van naamsbekendheid, het opbouwen van klantrelaties en het stimuleren van nieuwe verkoop. Dus waarom zou u het, alleen daarom al, niet op de juiste manier inzetten? Vooral als het gratis is, toch?

2. Ook ontwikkelt Social Media daadkrachtig een waardevolle en loyale gemeenschap rondom uw merk, de zogeheten klantenkring. Mensen houden ervan deel uit te maken van een gemeenschap die proactief is. Het opbouwen van een levendige klantenkring, zoals een online gemeenschap op uw Social Media kanalen, kan u ondersteunen een emotionele band tot stand te brengen tussen uw bedrijf en uw (potentiële) klanten. Deze emotionele band bevordert de klantbetrokkenheid bij uw merk, hetgeen essentieel is voor uw succes op lange termijn.

3. Daarnaast kan Social Media uw klantenservice verbeteren. Social Media is een geweldige feedbackbron. Het stelt uw (potentiële) klanten in staat om met uw bedrijf en met elkaar te communiceren. Met een duurzaam communicatiekanaal voor uw klantenservice zal de betrouwbaarheid van uw merk toenemen. Een bedrijf zonder sterke klantenservice heeft in deze tijd nog weinig kans van slagen.

4. Tevens bindt uw Social Media netwerk een gigantische reikwijdte aan het stemgeluid van uw bedrijf. Het bereik van uw commerciële boodschap zal op geen betere manier zo snel kunnen groeien als op Social Media. De klantinteractie op uw Social Mediakanalen vergroot uw online aanwezigheid daarbij aanzienlijk. Social Media kan leiden tot grote naamsbekendheid door de wereldwijde toegang van uw (potentiële) klanten, efficiënte klantinteractie en het enorme aantal dagelijkse gebruikers.

5. Bovendien verbetert het onlineverkeer op uw Social Mediakanalen de onmisbare beoordeling van zoekmachines op het internet. Hiermee verovert uw bedrijf in de rangorde van de belangrijkste zoekmachines van het internet, Google, Bing en Yahoo, een hogere positie. De cruciale vindbaarheid van uw bedrijf op het internet wordt hierdoor sterk verbeterd. Social Media fungeert hierbij als zeer belangrijke bron, die constant bezoekers naar uw website verwijst.

6. Uw Social Mediakanalen kunnen u zelfs ondersteunen bij het vinden van de juiste doelgroep en de juiste benadering daarvan. Met de online software voor ondernemers, biedt Social Media u namelijk gratis de mogelijkheid kostbare data te verzamelen in uw markt. Deze kostbare data verstrekken alle benodigde kennis en informatie die u nodig heeft om uw doelgroep doelgericht te segmenteren en succesvol te benaderen. Luisteren naar uw (potentiële) klanten, om zo gericht in te spelen op hun specifieke behoeften, is nog nooit zo eenvoudig geweest.

7. Tot slot verlaagt het inzetten van Social Media uw marketingkosten. In vergelijking met de traditionele marketingkanalen is de marketing via Social Media betaalbaar voor elk bedrijf. Dus ook voor u. De meest vooraanstaande reden om Social Media commercieel in te zetten is dan ook dat het marketingkanaal gratis is en daarom altijd kostenbesparend.

Het als ondernemer optimaal benutten van de vele mogelijkheden en kansen die Social Media te bieden heeft, is echter een kunst. Voor het opstellen en implementeren van de juiste Social Mediastrategie is kundigheid en ervaring een vereiste. Het is te begrijpen dat u als ondernemer deze ervaring (nog) niet heeft en vooral gespecialiseerd bent in uw eigen werk. Naast de nodige expertise vergt een succesvol marketingbeleid op Social Media veel tijd. Implementatie van een Social Mediastrategie met resultaat is daarnaast immers zeer werkintensief.

Key-advice begrijpt dat u zich als ondernemer allereerst concentreert op uw primaire bedrijfsprocessen. Daarom ondersteunt Key-advice u graag met het opstellen en implementeren van uw eigen specifieke Social Mediastrategie, die perfect past bij de karakteristieke eigenschappen van uw bedrijf. Als essentiële ondersteuning aan de kernzaken van uw bedrijf, ontwerpt Key-advice daarom in samenwerking met u o.a. een op maat gemaakte doelgroepanalyse, een marketingcampagne en een contentplanning. Hiermee kunt u met resultaat en een gerust hart uw Social Mediakanalen inzetten in uw markt.

  • Fast Track
  • 1750/eenmalig
  • • Advies (Consultancy)
  • • Persoonlijk Consult
  • incl. Probleem analyse
  • incl. Positionering advies
  • incl. Identiteit- en imago schets
  • incl. Doelgroep segmentatie
  • incl. Online strategie
  • incl. Content strategie
  • incl. Retentie meetplan
  • Marketing Advies
  • 2850/maand
  • • Advies (Consultancy)
  • • 1 Maandcontract
  • • Passende ondersteuning
  • • Realisatie Bedrijfsdoelstellingen
  • • Digitale ondersteuning
  • • Telefonische evaluatie
  • • Organisatie advies
  • • Plan van aanpak
  • • Korte termijn planning
  • • Onderzoeksrapport
  • incl. Probleem analyse
  • incl. Adequate afbakening
  • incl. Context analyse
  • incl. Wetenschappelijke onderbouwing
  • incl. Methodologie
  • incl. Verklaring analysemethode
  • incl. KPI-lijst
  • incl. Empirische resultaten
  • incl. Resultaten analyse
  • incl. Conclusies en gevolgtrekking
  • incl. Aanbevelingen
  • incl. Adviesrapport
  • Marketing Interim
  • 3450/maand
  • • Uitbesteding (Interim)
  • • 1 Maandcontract
  • • Meer Klanten
  • • Sterkere Marktpositie
  • • Grotere Naamsbekendheid
  • • Hogere Conversie
  • • 1. uitbesteding Online Marketing
  • • 2. uitbesteding Content Planning
  • • 3. uitbesteding Content Creatie
  • • Digitale ondersteuning
  • • Telefonische evaluatie
  • • Organisatie advies
  • • Plan van aanpak
  • • Lange termijn planning
  • • Onderzoeksrapport
  • incl. Probleem analyse
  • incl. Adequate afbakening
  • incl. Context analyse
  • incl. Wetenschappelijke onderbouwing
  • incl. Methodologie
  • incl. Verklaring analysemethode
  • incl. KPI-lijst
  • incl. Empirische resultaten
  • incl. Resultaten analyse
  • incl. Conclusies en gevolgtrekking
  • incl. Aanbevelingen
  • incl. Adviesrapport